Dakar: Szalay közel a Top20-hoz

Szegény Robby Gordont az ág is húzza

A motorosoknál Despres és Coma még üti-vágja egymást, a Dakar többi kategóriájában viszont már megvan, kinek kéne nyernie. Szalayék Peruba érve is nagyot mentek, a Hummer-csapat bezzeg lógó orral utazhat majd haza.

Csak, hogy legyen valami halvány fogalmunk arról, milyen is a homokozás Peruban...

Csak, hogy legyen valami halvány fogalmunk arról, milyen is a homokozás Peruban...

     A Dakar-rali története 27. országát fedezi fel a napokban, hiszen a negyedik dél-amerikai kiadás versenyben maradt résztvevői Chiléből átkeltek Peruba, s már igen közel vannak a vasárnapi, limai célhoz. Arica és Arequipa között - kategóriától függően - 120-171 km összekötő és 432-534 gyorsasági kilométert kellett megtenniük, és az autósoknál egyre előkelőbb pozícióba érő, a Darázsi-féle versenykamion támogatása nélkül maradt Szalay, Bunkoczi, Opel egység ismét kiválóan teljesített.

Robby Gordon vélhetően csak tisztességből is végigmegy, de győzni már semmiképp sem tud. Miért van az embernek olyan érzése, hogy a francia szervezésű versenyt franciának kell nyernie? Nem vitás, Peterhansel és a Mini is nagyon gyors, de a Hummerben nem most alkalmazzák először a szabálytalannak talált, a guminyomás menet közbeni állítására alkalmas berendezést... Gordon 5 percre megközelítette Peterhanselt, erre jött az elmeszelés

Robby Gordon vélhetően csak tisztességből is végigmegy, de győzni már semmiképp sem tud. Miért van az embernek olyan érzése, hogy a francia szervezésű versenyt franciának kell nyernie? Nem vitás, Peterhansel és a Mini is nagyon gyors, de a Hummerben nem most alkalmazzák először a szabálytalannak talált, a guminyomás menet közbeni állítására alkalmas berendezést... Gordon 5 percre megközelítette Peterhanselt, erre jött az elmeszelés

      "Vízválasztó nap volt a mai. Az előzetesen kiadott útvonaltervben nem nagyon volt dűne, aztán csak előkerültek valahonnan azok az óriási, nagyon puha homokhegyek. Amikor megláttuk, azonnal megálltam, hogy leengedjük a kerekeket. Hárman megelőztek, de ők utána ott ástak, amikor mi vígan elmentünk mellettük" - idézi Szalay Balázst a dakar.hu, aki még azt is hozzátette, ezek után beértek egy mély homokos részre, ahol három Buggy ásott. Azokat szlalomozva kerülte ki a páros, az egyiktől csak néhány centire volt, de a magyar pilóta tudta, ha elveszi a gázt, akkor jöhet az ásás...

     "A második szakasznak volt egy sziklás része, amelyen sokszor kétesélyes volt, hogy az autó leesik a szakadékba, vagy fent marad az úton. Laci a vége felé már nem is mondta, hogy balra menjünk vagy jobbra, hanem csak azt, hogy türelmesen, türelmesen, türelmesen. Igaz, volt alapunk az óvatosságra, mert a végén csak ráugrattunk egy köves dombra és eltörtük az egyik rugót. Összességében azonban elégedett vagyok a nappal, hiszen az volt a cél, hogy végigmenjünk, és végigmentünk. Persze, nem mondom, hogy nem volt stresszes."

Az elmúlt évek sormintája szerint idén a képen látható Despres-nek kell nyernie, azonban Coma nem hajlandó belenyugodni, s kitartóan üldözi a nagy riválist

Az elmúlt évek sormintája szerint idén a képen látható Despres-nek kell nyernie, azonban Coma nem hajlandó belenyugodni, s kitartóan üldözi a nagy riválist

      Az autósoknál különben a tizedik Dakar-sikerére hajtó Peterhansel növelte az előnyét, a még szerdán szabálytalanságon (nem homológ keréknyomás-állító rendszeren) ért, s kizárással fenyegetett Robby Gordon egy órát szerelt bent a dűnék közt, így az abszolút dobogóról is lecsúszott. Al-Attiyah kiesett, Gordont kizárták (tán mert nagyon is fenyegette Peterhansel győzelmét?) - a Hummer-csapat lógó orral utazhat haza.

     A quadosoknál csak a szokásos történt; a kamionosoknál jobb későn, mint soha alapon a Kamaz feltámadt, de az Iveco végső diadalát nem veszélyezteti semmi és senki. A motorosoknál Despres 2 perccel növelte előnyét Comával szemben - a záró szakaszokon még lesz haddelhadd. Pénteken a fiúk-lányok megnézik a Nazca-vonalakat, s homokoznak egy nagyot a dűnék tengerében, az összekötő és a szelektív hossza 259-412 és egységesen 245 km.

A 11. szakasz eredménye, motorosok (élmezőny)

  1. Despres (francia, KTM) 4:03:37 ó
  2. Farres Guell (spanyol, KTM) + 1:39 p
  3. Coma (spanyol, KTM) + 2:01 p

Quadosok

  1. A. Patronelli (argentin, Yamaha) 4:54:45 ó
  2. M. Patronelli (argentin, Yamaha) + 31 mp
  3. Maffei (argentin, Yamaha) + 18:57 p

Autósok

  1. Peterhansel, Cottret (francia, Mini) 3:56:53 ó
  2. Roma, Perin (spanyol, francia, Mini) + 3:44 p
  3. Dos Santos, Fiuza (portugál, Mini) + 8:56 p
  • ...17. Szalay, Bunkoczi (magyar, Opel) + 1:06:47 p

Kamionosok

  1. Kargyinov, Gyevjatykin, Mokjejev (orosz, Kamaz) 3:52:50 ó
  2. Stacey, Van Goor, Der Kinderen (holland, Iveco) + 3:03 p
  3. Biasion, Huisman, Albiero (olasz, holland, olasz, Iveco) + 5:02 p

Összetett állás, motorosok (élmezőny)

  1. Despres 37:11:16 ó
  2. Coma + 2:22 p
  3. Rodrigues (portugál, Yamaha) + 1:08:40 ó

Quadosok

  1. A. Patronelli 45:23:40 ó
  2. M. Patronelli + 1:20:00 ó
  3. Maffei + 2:10:43 ó

Autósok

  1. Peterhansel, Cottret 32:38:05 ó
  2. Roma, Perin + 22:49 p
  3. De Villiers, Von Zitzewitz (dél-afrikai, német, Toyota) + 1:11:01 ó
  • ...22. Szalay, Bunkoczi (magyar, Opel) + 14:06:49 ó

Kamionosok

  1. De Rooy, Rodewald, Colsoul (holland, holland, belga) 37:51:55 ó
  2. Stacey, Van Goor, Der Kinderen + 55:58 p
  3. Ardavicsusz, Kuzmics, Turlubajev (kazah, orosz, kazah, Kamaz) + 1:20:29 ó

 

Forrás : www.autonavigator.hu

A hírt szerkesztette: Kántor István

Keresés